سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای چاپ کارت گارانتی برای محصولات

کارت گارانتی یا ضمانت‌نامه چیست؟

چاپ کارت گارانتی برای تجارت در هر حوزه‌ای همانند یک ضمانت است که به مشتری یا خریدار متعهد می‌شود که درصورت خرابی یا نقص در محصول آن را تعویض یا تعمیر می‌کند. بسته به میزان تعهدات نمونه کارت گارانتی و نمونه کارت ضمانت می‌تواند چند ماه یا چند سال ضمانت داشته باشد. در برخی از موارد تعدادی از برندها گارانتی مادام‌العمر را به شما پیشنهاد می‌دهند. دقت شود که برخی از برندها کارت گارنتی را برای محصولات خود درنظر می‌گیرند که با کارت گارانتی متفاوت است. کارت وارنتی از این جهت به مشتریان داده می‌شود که سلامت و کیفیت اولیه کالا را تضمین‌شده به شما می‌دهد، این درحالی است که ارائه کارت گارانتی، تعهدات و خدمات پس‌از فروش را شامل می‌شود. شما به‌عنوان فروشنده یا نماینده فروش یک برند با ارائه نمونه کارت گارانتی به افراد، آن‌ها را بابت اصالت کالا و خریدی که از شما دارند، مطمئن می‌کنید. انواع گارانتی شامل کارت گارانتی ضمنی، گارانتی صریح، گارانتی مادام‌العمر و گارانتی مطول است. در هر نوعی کارت ضمانت لازم است که حین چاپ و طراحی آن به نکاتی توجه کرد تا میزان اثربخشی آن به حداکثر ممکن برسد.


چه نوع کارت های گارانتی وجود دارد؟

کارت های گارانتی به طور کل در پنج نوع چاپ می شوند.

 

  • کارت گارانتی محصولات الکترونیکی
  • کارت گارانتی خودرو
  • گارانتی لوازم خانگی
  • محصولات صنعتی
  • کارت گارانتی غذا و داروها

 


وجود هر یک از کارت ها باعث می شود تا مشتریان به محصول شما اعتماد بیشتری داشته باشند. برای مثال کارت گارانتی لوازم خانگی برای ماشین لباسشویی و ظرفشویی باعث می شود تا مشتریان با خیال راحت تر خرید کنند. این مسئله به خصوص برای کسانی که برای اولین بار خرید می کنند بسیار ضروری است، چراکه پیش از این تجربه خرید را نداشته اند و با وجود گارانتی در زمان خرید احساس امنیت خواهند کرد.


اطلاعات لازم برای چاپ روی کارت گارانتی

اطلاعات متغیر کارت گارانتی که پس از چاپ بر روی کارت‌ ها درج می‌شود باید در قالب یک فایل اکسل ارائه گردد. این اطلاعات معمولا شامل کد محصول، نوع گارانتی، تاریخ شروع و اتمام گارانتی خواهد بود که لازم است به صورت منظم و شماره‌گذاری شده باشد. لازم به ذکر است که باید برای اطلاعاتی که روی کارت‌ های گارانتی درج می‌شوند فضای کافی در نظر گرفته شود. در ادامه نمونه متن کارت گارانتی را که باید روی همه کارت‌ ها چاپ شود بیان می‌نماییم.

 

  • نام و مدل محصول یا خدمات
  • مدت زمان اعتبار ضمانت نامه
  • درج لوگو
  • مواردی که منجر به ابطال ضمانت می‌گردد
  • شرایط تعویض و مدت زمان بازگشت محصول
  • شماره سریال محصول
  • تاریخ شروع و پایان گارانتی
  • موارد و شرایطی که جزو گارانتی محسوب می‌شوند
  • آدرس و شماره تماس فروشگاه

 


چگونگی تاثیر چاپ کارت گارانتی بر اعتماد مشتریان

تاثیر چاپ کارت گارانتی بر اعتماد مشتریان مستقیم و مشهود است. به خصوص در دوران مدرن که اکثر خرید ها به صورت الکترونیکی انجام می شوند، بدون خرید حضوری، مشتریان نگرانی های بیشتری در زمینه انتخاب کالا و اصل بودن محصولات دارند و وجود گارانتی تاثیر مثبتی بر انتخاب آنها می گذارد. مشتریان به دنبال تضمین هستند که نشان دهنده قابل اعتماد بودن، باشد. در این مقاله جوپنزا قصد داریم تا به اهمیت کارت های گارانتی و تاثیر آنها بر افزایش فروش بپردازیم.

خرید حضوری یا خرید الکترونیکی این روزها کار سختی شده است. چرا که رقابت به شدت افزایش یافته و صاحبان کسب و کار از روش های مختلف سعی دارند تا بر مشتریان تاثیر گذاشته و نظر آنها را به خود جلب کنند. در این میان، آنچه اعتماد و نظر مشتریان را جلب میکند وجود گارانتی است. اگر یک کالا مشابه در دو فروشگاه وجود داشته باشد، مشتری بیشتر به خرید آن کالایی تمایل دارد که دارای گارانتی است.

این مسئله در خرید آنلاین هم وجود دارد. مشتری زمانی که گزینه گارانتی را در پلتفرم شما مشاهده می کند، انتظار دارد تا زمان دریافت کالا یک کارت گارانتی دریافت کند. این نشان گر تاثیر چاپ کارت گارانتی بر اعتماد مشتریان خواهد بود. اما این تنها یک جنبه مثبت کارت های گارانتی برای افزایش فروش است. دقت کنید که مشتری یا کاربر قرار است 6 ماه تا یک سال این کارت را پیش خود نگه دارد. پس، در طول این مدت این کارت به عنوان تبلیغی برای فروشگاه شما عمل خواهد کرد.


انواع کارت گارانتی

نمونه کارت گارانتی و نمونه کارت ضمانت به دو صورت کاغذی و کارت مقوایی یا pvc تولید می‌شود. در کارت‌های کاغذی ‌مانند فضای بیشتری برای حک کردن اطلاعات وجود دارد، ضمن این‌که واردکردن اطلاعات مختص به شروع و پایین گارانتی یا سایر توضیحات دستی و توسط فروشنده انجام می‌شود. اگرچه این نوع از طراحی کارت گارانتی کمی قدیمی شده است؛ اما هنوز هم برای بسیاری از کسب‌وکارها کاربرد دارد.

در کنار این نوع از کارت ضمانت، کارت‌های پی وی سی به‌صورت کارت گارانتی پی وی سی وجود دارد که این روزها روی بورس است و مورد استفاده تجارت‌های مختلف قرار می‌گیرد؛ به‌نحوی کسب‌وکار شما را حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد. چاپ کارت ضمانت پی وی سی می‌تواند کار شما را به‌عنوان فروشنده راحت‌تر هم کند؛ چراکه تمام اطلاعات مورد نیاز از پیش نوشته است و فروشنده با زدن صرفا یک مهر روی کارت، تاریخ اعتبار کارت را شروع می‌کند. در برخی از کارت‌‌ها حتی بدون نیاز به مهرزنی هم اعتبار و ارزش آن از پیش تعیین شده است.

زمانی که از تاثیر چاپ کارت گارانتی بر اعتماد مشتریان گفتیم، اشاره کردیم که این کارت قرار است 6 ماه یا بیشتر در دسترس مشتریان باشد. مشتریان معمولا کارت ها را در جایی قرار می دهند که در معرض دید باشند و سالم بمانند تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنند.در زمان طراحی و چاپ، کارت ها از سه نوع کاغذ استفاده می شود. مقوا هزینه بسیار کمی دارد اما میزان شکستگی و صدمه دیدن آن بالا است. اکثر شرکت ها نوع پی وی سی را انتخاب می کنند، چرا که هم دوام بالایی دارد و هم با هولوگرام شیک و جذاب است.


مزایای چاپ کارت گارانتی

یک کارت شیک و زیبا از کسب و کار شما، باعث ایجاد رضایت در مشتری خواهد شد. وجود کارت گارانتی همراه با ارائه خدمات پس از فروش ، باعث می شود تا مشتری نظر مثبتی نسبت به محصولات و خدمات شما داشته باشد. در نتیجه، به دوستان و آشنایان خود نیز پیشنهاد می کند تا از کسب و کار شما خرید خود را انجام دهند.

 

 

  • کارت گارانتی کسب و کار شما را یادآوری می کند

 

سخت است که در دنیای امروزی نام تمام کسب و کارها را به خاطر بسپاریم. کارت های گارانتی با داشتن اطلاعات تماس و فروشگاه شما، کمک می کنند تا کسب و کار شما به افراد یادآوری شود. این مسئله به خصوص در زمان نیاز مشتری تاثیر بیشتری خواهد گذاشت. برای مثال تصور کنید، به دلیل نوسانات برق پلوپز خانه بسوزد و هزینه تعمیر آن نیز بالا باشد، در نتیجه اولین راه حلی که به ذهن مشتریان میرسد، خرید از یک فروشگاه معتبر است و با دیدن روزانه کارت گارانتی اولین نامی که به ذهنشان می رسد، فروشگاه شما خواهد بود.


 

  • کارت گارانتی نشان گر حرفه ای بودن شما است

 

تاثیر چاپ کارت گارانتی بر اعتماد مشتریان تا به اینجا مشخص شده است. با ارائه یک کارت گارانتی با کیفیت و حرفه ای که دارای گرافیک مناسب و هماهنگ با برند شما است، نشان می دهید کسب و کاری حرفه ای و منظم دارید. به خصوص در صنایع و کار با شرکت های بزرگ، ارائه کارت های گارانتی نشان دهنده تصویری از کسب و کار شما خواهد بود


سخن پایانی

شما می توانید از کارت گارانتی به عنوان یک ابزار جذب مشتری و تبلیغات دراز مدت استفاده کنید. در این مقاله جوپنزا تاثیر چاپ کارت گارانتی بر اعتماد مشتریان را بررسی کردیم. همان طور که متوجه شده اید، وجود کارت گارانتی نظر مشتریان را جلب می کند و آن را تا زمان نیاز پیش خود نگه خواهند داشت. همچنین، ارائه یک کارت حرفه ای و خدمات پس از فروش، باعث می شود تا مشتریان نام شما را به دیگران نیز معرفی کنند. تمامی این مسائل را به عنوان یک شیوه بازاریابی و افزایش فروش می توان در نظر گرفت. امیدواریم این مقاله جوپنزا برای شما مفید بوده باشد.